hello
Για περισσότερες πληροφορίες, υπηρεσίες & λύσεις της
Cosmote e-Value:
Καλέστε: +30 210 8198800
E-mail: info@cosmote-evalue.gr
Εταιρική Διακυβέρνηση

Εταιρική Διακυβέρνηση

 

O όρος «Εταιρική Διακυβέρνηση» αναφέρεται σε ένα σύστημα κανόνων και αρχών που υιοθετεί μια εταιρεία, με στόχο να μεγιστοποιήσει την απόδοση της εταιρείας και να προασπίσει τα συμφέροντα των μετόχων αλλά και όλων των ενδιαφερόμενων μερών.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης αλλά και των πλεονεκτημάτων που πηγάζουν από την υιοθέτησή τους, ακολουθούμε τις διεθνείς πρακτικές και τα διεθνή πρότυπα Εταιρικής Διακυβέρνησης και εφαρμόζουμε συστηματικά τις αρχές αυτές σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας.

Όλες οι σχετικές υποχρεώσεις και πρακτικές, ενσωματώνονται στο Καταστατικό του Ομίλου ΟΤΕ, τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, τον Κώδικα Δεοντολογίας Ομίλου ΟΤΕ και σε άλλους Κανονισμούς και Πολιτικές που έχουν υιοθετηθεί και διέπουν τη λειτουργία του ΟΤΕ.

Οι θεμελιώδεις αρχές του συστήματος Εταιρικής Διακυβέρνησης

Οι θεμελιώδεις αρχές του συστήματος Εταιρικής Διακυβέρνησης επικεντρώνονται, κυρίως, στα εξής ζητήματα:

    • Διαφάνεια και έλεγχος της Διοίκησης
    • Αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών και της Διοίκησης της εταιρείας
    • Διασφάλιση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας

Ο ΟΤΕ εφαρμόζει κανόνες και πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης που αναπτύσσονται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες: τον ρόλο του Διοικητικού Συμβουλίου (καθορισμός και έλεγχος των μελών του), την προστασία των δικαιωμάτων των μετόχων και την ενίσχυση της διαφάνειας μέσω της δημοσιοποίησης των πληροφοριών

Compliance Management System

Compliance with the legislation in force, the OTE Group Code of Conduct and the internal Policies is of great importance to our Company.

Ensuring Compliance is a priority of the Company’s Board of Directors.
Compliance stands for a solid commitment to the principles of integrity, transparency, justice, professionalism, team spirit, and of respect to the rules, principles which are essential to govern the functions of the Company.

On this purpose, the Management has adopted and implemented a Compliance Management System (CMS), regarding the compliance of all (Employees and Management) with the legislation in force, with the Code of Conduct and with internal Policies, aiming to avoid risks and other legal consequences for the Company and its Employees. In so doing, the benefit is for all: the Company per se, the Employees, the Customers, the Suppliers and the Shareholders.

The effectiveness of the Compliance Management System relies on the commitment and the support of all: Management and Employees.

The key elements of the CMS are:

  • the prevention of misconduct in parallel with compliance with the policies provided for by the CMS. In this way, both the Company and its Employees are protected from any legal consequences due to misconduct, while the reputational risks of the Company are reduced. Prevention is achieved mainly through:
    • The employees’ training about the dangers involved by any breach of basic rules, such as those of corruption, fraud, misuse of personal data, manipulation of financial statements, leakage of confidential business information, etc.
    • The channels that have been developed for the communication with employees, so that the latter can submit questions regarding the implementation of the Code of Conduct and the Policies, in case they are uncertain as to how they should handle issues that come up in their daily work.
  • the detection of compliance violations and the response to them. In order to provide the possibility of filing a tip – off regarding violations of Policies, regulations and of the legislation in force, the Company has established the relevant Incidents of Misconduct.

Τhe Compliance Officer responsible for the planning and adoption of the CMS, reports directly to the Company’s Board of Directors.

The OTE Group Compliance, Enterprise Risks & Corporate Governance Committee has been established with main purpose to support and monitor the implementation of the Compliance Management (CMS), Risk Management (RMS), Corporate Governance Systems and human rights issues of the Group.

Συστήματα Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης

 

Ύψιστης σημασίας για την εταιρεία μας είναι η συμμόρφωση με την κείμενη νομοθεσία, τον Κώδικα Δεοντολογίας του Ομίλου ΟΤΕ καθώς και άλλες εσωτερικές Πολιτικές που διέπουν τη λειτουργία του.

Η διασφάλιση της Κανονιστικής Συμμόρφωσης αποτελεί προτεραιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου.
Η Κανονιστική Συμμόρφωση αποτελεί μία σαφή δέσμευση στις αρχές της ακεραιότητας, της διαφάνειας, της δικαιοσύνης, του επαγγελματισμού, του ομαδικού πνεύματος και του σεβασμού των κανόνων και αρχών που είναι απαραίτητοι για τη διοίκηση των μονάδων της εταιρείας.

Για τον σκοπό αυτό, ο Όμιλος ΟΤΕ υιοθέτησε Σύστημα Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης, το οποίο αφορά στη συμμόρφωση όλων – εργαζομένων και Διοίκησης – με τη νομοθεσία και με τις εσωτερικές πολιτικές για την αποφυγή κινδύνων και άλλων νομικών συνεπειών τόσο για την εταιρεία όσο και για κάθε μέλος του προσωπικού. Το Σύστημα είναι προς όφελος της εταιρείας, των εργαζομένων της, των πελατών της, των προμηθευτών της και των μετόχων της.

Η αποτελεσματικότητα του Συστήματος Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης βασίζεται στη δέσμευση και την υποστήριξη όλων, τόσο της διοίκησης όσο και των εργαζομένων.

Οι κύριοι άξονες του Συστήματος είναι:

πρόληψη των παραβάσεων και παράλληλη τήρηση των προβλεπόμενων πολιτικών. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται η προστασία της Εταιρείας και των εργαζομένων από νομικές συνέπειες που θα μπορούσαν να ανακύψουν εξαιτίας των παραβάσεων και διαφυλάσσεται η φήμη και η δημόσια εικόνα της εταιρείας και του Ομίλου. Η πρόληψη επιτυγχάνεται ιδίως με:

    • την εκπαίδευση των εργαζομένων, ώστε να είναι ενημερωμένοι για τους κινδύνους που ενέχει τυχόν παραβίαση βασικών κανόνων, όπως αυτών περί διαφθοράς, απάτης, κακής χρήσης προσωπικών δεδομένων, αλλοίωσης των οικονομικών καταστάσεων, διαρροής εμπιστευτικών επαγγελματικών πληροφοριών κ.λπ.
    • τα κανάλια επικοινωνίας που έχουν αναπτυχθεί, προκειμένου οι εργαζόμενοι να θέτουν ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή των Πολιτικών, σε περίπτωση που δεν είναι βέβαιοι για τον τρόπο χειρισμού ζητημάτων που προκύπτουν κατά την καθημερινή εργασία τους.
    • τον εντοπισμό και την αποτελεσματική διαχείριση παραβάσεων σχετικών με θέματα συμμόρφωσης. Προκειμένου να δίνεται η δυνατότητα καταγγελίας τυχόν περιστατικών παραβίασης των Πολιτικών, των Κανονισμών και της ισχύουσας νομοθεσίας έχει αναπτυχθεί η Πολιτική Διαχείρισης Παραπόνων και Καταγγελιών

Ο Οfficer Κανονιστικής Συμμόρφωσης, στον οποίο περιέρχεται η ευθύνη για τον σχεδιασμό και την υιοθέτηση των πολιτικών Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης (CRM), αναφέρεται απευθείας στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Η Επιτροπή Συμμόρφωσης, Εταιρικών Κινδύνων & Εταιρικής Διακυβέρνησης έχει συσταθεί με βασικό στόχο την υποστήριξη και επίβλεψη της ορθής εφαρμογής των συστημάτων Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης (CMS), Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων (RMS) και Εταιρικής Διακυβέρνησης καθώς και για τη διασφάλιση της προάσπισης των ανθρώπινων δικαιωμάτων εντός του Ομίλου.

Πολιτικές Κανονιστικής Συμμόρφωσης

 

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης, ισχύουν οι κάτωθι Πολιτικές και Κώδικες:

Κώδικας Δεοντολογίας Ομίλου ΟΤΕ

Ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί το πλαίσιο-οδηγό της συμπεριφοράς όλων των εργαζομένων στον Όμιλο ΟΤΕ. Ειδικότερα, ο Κώδικας επιβεβαιώνει την πάγια δέσμευσή μας για συμμόρφωση τόσο με τη νομοθεσία και τους κανονισμούς που διέπουν τη λειτουργία των εταιρειών του Ομίλου ΟΤΕ, όσο και με τις απαιτήσεις που αφορούν στην ηθική συμπεριφορά. Σε συνδυασμό με τις πέντε Βασικές Αρχές Εταιρικής Συμπεριφοράς, στηρίζει την επιτυχία του Ομίλου μας.

Πολιτική περί Αποφυγής της Διαφθοράς και άλλων Συγκρούσεων Συμφερόντων Ομίλου ΟΤΕ

Η Πολιτική περί Αποφυγής της Διαφθοράς και άλλων Συγκρούσεων Συμφερόντων παρέχει το πλαίσιο για την αποφυγή της διαφθοράς και λοιπών συγκρούσεων συμφερόντων στις σχέσεις με τους πελάτες και τους επιχειρηματικούς συνεργάτες.

Κώδικας Δεοντολογίας για τα Ανώτερα Στελέχη Οικονομικών Υπηρεσιών Ομίλου ΟΤΕ

Ο εν λόγω Κώδικας καθορίζει το πλαίσιο συμπεριφοράς των Ανώτερων Στελεχών Οικονομικών Υπηρεσιών, προκειμένου να προαχθεί η τιμιότητα, η ακεραιότητα, η διαφάνεια και η ηθική συμπεριφορά των στελεχών κατά την εκτέλεση διοικητικών ευθυνών τους.

Πολιτική Διαχείρισης Καταγγελιών Ομίλου ΟΤΕ

Η Πολιτική Διαχείρισης Καταγγελιών παρέχει τους κανόνες και τις βασικές κατευθυντήριες αρχές για τη διαχείριση καταγγελιών που υποβάλλονται αναφορικά με περιστατικά παραβίασης των εταιρικών Πολιτικών, των Κανονισμών ή της ισχύουσας νομοθεσίας.
Δεσμευτικοί Κανόνες Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
Οι Κανόνες αυτοί περιέχουν τις βασικές προϋποθέσεις για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων τόσο των συνδρομητών όσο και των εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και διασφαλίζουν το υψηλό επίπεδο προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Πολιτική περί Μη Κατάχρησης Προνομιακών Πληροφοριών Ομίλου ΟΤΕ

Η Πολιτική περί Μη Κατάχρησης Προνομιακών Πληροφοριών περιγράφει τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις των εργαζομένων στον Όμιλο ΟΤΕ αναφορικά με τις πληροφορίες που θεωρούνται προνομιακές.

Πολιτική Ομίλου ΟΤΕ για τη Συμμόρφωση με το Δίκαιο του Ελεύθερου Ανταγωνισμού

Η Πολιτική περιγράφει το πλαίσιο λειτουργίας του Ομίλου ΟΤΕ και των εργαζομένων του ως προς το δίκαιο του ελεύθερου ανταγωνισμού. Θέτει τις σχετικές κατευθυντήριες για τους εργαζόμενους που εμπλέκονται σε συζητήσεις ή διαπραγματεύσεις με ανταγωνιστές, προμηθευτές ή πελάτες, οι οποίες μπορούν δυνητικά να περιορίσουν την ελευθερία ανταγωνιστικής δράσης του Ομίλου ΟΤΕ, των αντισυμβαλλομένων του ή τρίτων εταιρειών.

Πολιτική περί Δωρεών Ομίλου ΟΤΕ

Στην Πολιτική αυτή περιγράφονται οι συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες που εφαρμόζονται υποχρεωτικά από τις εταιρείες του Ομίλου ΟΤΕ κατά την αξιολόγηση και υλοποίηση των δωρεών, βάσει των τομέων δράσης που ορίζει η στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Πολιτική περί Χορηγιών Ομίλου ΟΤΕ

Η Πολιτική περί Χορηγιών περιγράφει τον τρόπο χειρισμού θεμάτων που άπτονται των χορηγιών, καθορίζοντας σαφή κριτήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας που θα πρέπει να ακολουθείται στις εταιρείες του Ομίλου ΟΤΕ για την πραγματοποίηση χορηγιών. Στόχο έχει την ενίσχυση της διαφάνειας αναφορικά με την αποτελεσματική χρήση των πόρων που διατίθενται για χορηγίες.

Πολιτική περί Αποδοχής & Προσφοράς Ωφελημάτων Ομίλου ΟΤΕ

Η Πολιτική περί Αποδοχής και Προσφοράς Ωφελημάτων περιγράφει τους κανόνες και τους κανονισμούς που διέπουν την αποδοχή και την προσφορά ωφελημάτων στις επιχειρηματικές συναλλαγές.

Πολιτική Εξακρίβωσης Οικονομικής Απάτης Ομίλου ΟΤΕ
Η Πολιτική Εξακρίβωσης Οικονομικής Απάτης περιγράφει τους κανόνες και τις βασικές κατευθυντήριες αρχές αναφορικά με περιστατικά απάτης που τυχόν λαμβάνουν χώρα σε εταιρείες του Ομίλου ΟΤΕ, και ορίζει τα αναγκαία μέτρα για την πρόληψη τέτοιων περιστατικών.

Πολιτική Διοργάνωσης Εταιρικών Εκδηλώσεων Ομίλου ΟΤΕ

Η Πολιτική Διοργάνωσης Εταιρικών Εκδηλώσεων περιγράφει τους βασικούς όρους, τις αρχές και τους κανόνες δεοντολογίας που πρέπει να τηρούνται κατά τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση των εκδηλώσεων.

Πολιτική για την Αποτροπή Σεξουαλικής Παρενόχλησης εντός του Ομίλου ΟΤΕ

Η εν λόγω Πολιτική στοχεύει στην αποτροπή του φαινομένου της σεξουαλικής παρενόχλησης, στην ευαισθητοποίηση των στελεχών και εργαζομένων σε σχέση με το ζήτημα αυτό και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης τους σχετικά με την υποστήριξη που θα λάβουν από τον εργοδότη τους σε αυτήν την περίπτωση.

Πολιτική για τις Εργασιακές Σχέσεις Εντός του Ομίλου ΟΤΕ

Η Πολιτική αυτή καθορίζει τα βασικά στοιχεία που διέπουν και χαρακτηρίζουν τις εργασιακές σχέσεις μέσα στον Όμιλο ΟΤΕ. Περιγράφει τι πρεσβεύουμε σε σχέση με τους εργαζομένους σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε.

Πολιτική Βιώσιμης Ανάπτυξης Ομίλου ΟΤΕ

H παρούσα Πολιτική καθορίζει τη στρατηγική και το γενικό πλάνο δράσης Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΤΕ και των συνδεδεμένων εταιρειών, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις υφιστάμενες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες όσο και τις πολιτισμικές προτεραιότητες και προκλήσεις.

Κώδικας Δεοντολογίας Προμηθευτών Ομίλου ΟΤΕ

Με βάση τις αξίες της Εταιρείας όσον αφορά την επιχειρηματική ηθική, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, η Εταιρεία απαιτεί την τήρηση, από την πλευρά του Προμηθευτή, των Αρχών που αναφέρονται στον Κώδικα, και οι οποίες επισυνάπτονται στη σύμβαση μεταξύ της Εταιρείας και του Προμηθευτή. Ο Προμηθευτής οφείλει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την εφαρμογή των Αρχών αυτών σε ολόκληρη την αλυσίδα προμήθειας.

Πολιτική Σύναψης Συναλλαγών με Συνδεδεμένα

Η παρούσα Πολιτική περιγράφει τον τρόπο χειρισμού θεμάτων που άπτονται των συναλλαγών της Εταιρείας με Συνδεδεμένα Μέρη, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.

Καταγγελίες Περιστατικών που αντίκεινται στις Πολιτικές του Ομίλου ή στην ισχύουσα νομοθεσία

 

Καταγγελίες Περιστατικών που αντίκεινται στις Πολιτικές του Ομίλου ή στην ισχύουσα νομοθεσία

Μπορείτε να υποβάλετε μια καταγγελία σχετικά με θέματα τυχόν παραβιάσεων των πολιτικών της εταιρείας ή της νομοθεσίας (π.χ. διαφθορά, κατάχρηση, κλοπή, ξέπλυμα χρήματος, παραποίηση των οικονομικών αναφορών, μη συμμόρφωση με τον Κώδικα Δεοντολογίας ή/και τις Πολιτικές του Ομίλου ΟΤΕ, ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οποιοδήποτε άλλο περιστατικό θα μπορούσε να βλάψει τη φήμη της εταιρείας ή οποιαδήποτε προσπάθεια συγκάλυψης των ανωτέρω), χρησιμοποιώντας ένα από τα ακόλουθα κανάλια:

  • Ταχυδρομικά, στις ακόλουθες διευθύνσεις::

OTE A.E. Γραφείο Κανονιστικής Συμμόρφωσης Ομίλου OTE, Λ. Κηφισίας 99, TK 15124 Μαρούσι, Αθήνα, Ελλάδα

ή

OTE A.E. Γραφείο Κανονιστικής Συμμόρφωσης Ομίλου OTE, Ταχυδρομική Θυρίδα 61368 / ΤΚ 15104 Μαρούσι, Αθήνα, Ελλάδα

Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε τα συγκεκριμένα κανάλια για θέματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της Εταιρείας. Τα θέματα αυτά πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στην υπηρεσία Εξυπηρέτησης Πελατών της Εταιρείας.
Επισημαίνεται ότι η διαχείριση κάθε περιστατικού πραγματοποιείται με απόλυτη εχεμύθεια από ειδικά καταρτισμένο προσωπικό.
Η Εταιρεία λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει ότι κανένα άτομο που εκφράζει, καλή τη πίστει, έναν προβληματισμό δε θα υποστεί υποστεί αντίποινα από τη διοίκηση ή οποιονδήποτε άλλο φορέα εντός της Εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι ο εν λόγω προβληματισμός δεν περιέχει ανακρίβειες και αναληθείς πληροφορίες.
Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι δεν παραβιάζετε κάποια από τις νομικές διατάξεις περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα όταν χρησιμοποιείτε τα ανωτέρω κανάλια επικοινωνίας για την υποβολή της καταγγελίας σας. Σε περίπτωση που η καταγγελία σας αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα, αυτά δικαιούνται, στο πλαίσιο άσκησης των δικαιωμάτων πρόσβασης, ενημέρωσης και εναντίωσης των άρθρων 11-13 του Ν. 2472/1997, να λάβουν γνώση της καταγγελίας και όλων των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων.

Η Εταιρεία έχει καθιερώσει σαφείς κανόνες και Πολιτικές που ορίζουν τι ακριβώς επιτρέπεται καθώς και ποια περιστατικά συνιστούν παραβιάσεις. Τα περιστατικά αυτά επιφέρουν συνέπειες στους παραβάτες και επιβάλλονται συγκεκριμένες κυρώσεις και ποινές.

Διαχείριση Εταιρικών Κινδύνων

 

Ο Όμιλος ΟΤΕ έχει αναπτύξει και εφαρμόζει Σύστημα Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων, το οποίο υποστηρίζει τη Διοίκηση στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων με τον εντοπισμό, την αξιολόγηση, την επικοινωνία και την αντιμετώπιση των εταιρικών κινδύνων. Το Σύστημα Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων του Ομίλου ΟΤΕ βασίζεται στο πλαίσιο COSO ERM και στο πρότυπο ΕΛΟΤ 31000:2009 «Διαχείριση της Διακινδύνευσης- Κατευθυντήριες Οδηγίες». Κύριος στόχος του είναι η διαφύλαξη της ομαλής επιχειρησιακής λειτουργίας και της μελλοντικής επιχειρηματικής επιτυχίας του Ομίλου ΟΤΕ. Το σύστημα Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων έχει πιστοποιηθεί κατά το πρότυπο ISO 31000, στην Ελλάδα, για τις εταιρείες ΟΤΕ και COSMOTE.

Στο πλαίσιο αυτό, το Σύστημα Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων του Ομίλου ΟΤΕ καθορίζει τη στρατηγική για την παρακολούθηση, ανταπόκριση και διαχείριση των εταιρικών κινδύνων, έτσι ώστε να:

• Διασφαλίζεται ότι οι υφιστάμενοι κίνδυνοι του Ομίλου ΟΤΕ συστηματικά εντοπίζονται, αναλύονται και αξιολογούνται και ότι οι πληροφορίες που σχετίζονται με τους κινδύνους και τις αντίστοιχες ευκαιρίες κοινοποιούνται εγκαίρως στα αρμόδια όργανα λήψης αποφάσεων.

  • Καταγράφονται ο βαθμός ανταπόκρισης του Ομίλου ΟΤΕ αναφορικά με την αναγνώριση, ανάλυση, επικοινωνία και διαχείριση των κινδύνων και αξιολογούνται οι εναλλακτικές επιλογές περιορισμού τους (όπως μεταφορά των κινδύνων σε τρίτους φορείς, π.χ. ασφαλιστικές εταιρείες).
  •  Καθιερώνονται κατώτατα όρια ανοχής (thresholds) για κάθε επίπεδο αξιολόγησης κινδύνων. Σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων αυτών, πραγματοποιούνται σχετικές αναφορές.
  • Ακολουθείται κοινή μεθοδολογία σε όλο τον Όμιλο ΟΤΕ, για την αναγνώριση, αξιολόγηση και αντιμετώπιση των εταιρικών κινδύνων.

Η μονάδα Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων Ομίλου ΟΤΕ παρακολουθεί, διευκολύνει και υποστηρίζει την εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών διαχείρισης κινδύνων. Τα καθήκοντα των υπευθύνων διαχείρισης κινδύνων περιλαμβάνουν την αναφορά και παρακολούθηση της συνολικής κατάστασης του χαρτοφυλακίου κινδύνων, καθώς επίσης και τη συμμόρφωση με τη μεθοδολογία Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων του Ομίλου ΟΤΕ σε όλες τις επιχειρησιακές μονάδες και τις θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου. Επιπρόσθετα, η μονάδα Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων του Ομίλου ΟΤΕ είναι αρμόδια για την τήρηση και τη διαρκή παρακολούθηση του Μητρώου Εταιρικών Κινδύνων Ομίλου ΟΤΕ, το οποίο αποτελεί το κεντρικό αποθετήριο όλων των κινδύνων του Ομίλου.

Η μονάδα Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων Ομίλου ΟΤΕ υποβάλλει, τουλάχιστον τέσσερις (4) φορές το χρόνο ή και εκτάκτως εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο, την Έκθεση Εταιρικών Κινδύνων Ομίλου ΟΤΕ στην Επιτροπή Κανονιστικής Συμμόρφωσης, Εταιρικών Κινδύνων και Εταιρικής Διακυβέρνησης Ομίλου ΟΤΕ. Στη συνέχεια, η εν λόγω Επιτροπή εξετάζει, αξιολογεί και υποβάλλει την Έκθεση Εταιρικών Κινδύνων στα αρμόδια εταιρικά όργανα, δηλαδή την Επιτροπή Ελέγχου ΟΤΕ και το Διοικητικό Συμβούλιο ΟΤΕ. Η Έκθεση Εταιρικών Κινδύνων Ομίλου ΟΤΕ συμπεριλαμβάνει, κατόπιν σχετικής αξιολόγησης και ενοποίησης, τις αντίστοιχες εκθέσεις των επιμέρους επιχειρησιακών μονάδων και θυγατρικών του Ομίλου και αποτελεί μια λεπτομερή καταγραφή και επισκόπηση των εταιρικών κινδύνων για την περίοδο αναφοράς Αναλυτικότερα, περιλαμβάνεται η περιγραφή του κάθε κινδύνου και τυχόν σχετικές εξελίξεις, η πιθανότητα εμφάνισης του κινδύνου και οι οικονομικές επιπτώσεις σε περίπτωση εμφάνισής του, ο υπεύθυνος ανάληψης του κινδύνου, ο υπεύθυνος υλοποίησης μέτρων περιορισμού, καθώς επίσης και τυχόν εξελίξεις αναφορικά με την υλοποίηση των μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου.

Στον Όμιλο ΟΤΕ, η Αξιολόγηση Κινδύνων (Risk Assessment) αποτελεί μία δομημένη διεργασία όσον αφορά την αναγνώριση, ανάλυση, αποτίμηση και την αντιμετώπιση των επιχειρηματικών κινδύνων, με στόχο τη λήψη βέλτιστων αποφάσεων από τα αρμόδια όργανα της Εταιρείας για τη διαχείριση και αντιμετώπισή τους και την παρακολούθηση υλοποίησης των σχετικών μέτρων. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιείται μία κοινή μεθοδολογία Αξιολόγησης Κινδύνων σε όλες τις επιχειρησιακές μονάδες με βάση καθολικά κριτήρια εκτίμησης και αξιολόγησης, έτσι ώστε να υπάρχει ένας ενιαίος τρόπος διαχείρισης των εταιρικών κινδύνων σε όλο τον Όμιλο ΟΤΕ, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου ISO 31000 και την ενιαία μεθοδολογία Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων του Ομίλου. Τα αποτελέσματα των επιμέρους αξιολογήσεων κινδύνων όλων των επιχειρησιακών μονάδων και θυγατρικών εταιρειών περιλαμβάνονται στο Μητρώο Εταιρικών Κινδύνων Ομίλου ΟΤΕ, με σκοπό την συστηματική ανάλυση και παρακολούθηση των εταιρικών κινδύνων, διευκολύνοντας και υποστηρίζοντας την εφαρμογή αποτελεσματικών πρακτικών διαχείρισης κινδύνων.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του Συστήματος Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων Ομίλου ΟΤΕ, έχει υιοθετηθεί και εφαρμόζεται η Πολιτική Διαχείρισης Εταιρικών Κινδύνων και Ασφάλισης Ομίλου ΟΤΕ.

Βασικές Αρχές Εταιρικής Συμπεριφοράς

 

Ο Όμιλος ΟΤΕ, ως μια σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία τεχνολογίας, αναγνωρίζει ότι η ισχυρή εταιρική κουλτούρα αποτελεί, εκτός από το κλειδί για την επιτυχία του, και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Η κουλτούρα μας χαρακτηρίζεται από ακεραιότητα, ήθος και προσωπική ευθύνη και εκφράζεται με τις Αρχές μας, ως κοινές αξίες και κανόνες συμπεριφοράς, από τις οποίες εμπνέονται οι εργαζόμενοι του Ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΟΤΕ έχει υιοθετήσει τις Βασικές Αρχές Εταιρικής Συμπεριφοράς, δημιουργώντας «έναν κόσμο, καλύτερο για όλους».

Κώδικας Δεοντολογίας του Ομίλου ΟΤΕ

 

Το κλειδί για την επιτυχία μας βρίσκεται στην υιοθέτηση μίας εταιρικής κουλτούρας με κοινές αξίες και κανόνες συμπεριφοράς που εφαρμόζουμε εντός και εκτός της εταιρείας. Η κουλτούρα μας χαρακτηρίζεται από ακεραιότητα, ήθος και προσωπική υπευθυνότητα. Στο πλαίσιο αυτό, υιοθετήθηκε ο  Κώδικας Δεοντολογίας του Ομίλου ΟΤΕ.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας είναι το πλαίσιο-οδηγός της συμπεριφοράς όλων των εργαζομένων του Ομίλου ΟΤΕ. Ο Κώδικας συνδέει την πάγια δέσμευσή μας για σεβασμό των νόμων και κανονισμών με τις ειδικές δεσμεύσεις που αφορούν στην ηθική συμπεριφορά και, μαζί με τις πέντε Βασικές Αρχές Εταιρικής Συμπεριφοράς, στηρίζει την επιτυχία του Ομίλου.

Κάθε μέλος του Ομίλου που μοιράζεται την εταιρική ταυτότητα του ΟΤΕ αξιώνει από όλους τους υπαλλήλους και συνεργάτες του να τηρούν στάση προσωπικής υπευθυνότητας. Ένα και μόνο αρνητικό συμβάν μπορεί να καταστρέψει όχι μόνο την επιτυχία του Ομίλου, αλλά και την καλή φήμη που έχει αποκτήσει ως αποτέλεσμα της υπευθυνότητας που επιδεικνύει καθημερινά όλο το προσωπικό.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας ισχύει για όλους όσοι εργάζονται στον Όμιλο ΟΤΕ σε παγκόσμιο επίπεδο, και συγκεκριμένα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τους διευθύνοντες συμβούλους, τα διοικητικά στελέχη και τους εργαζόμενους. Ισχύει, επίσης, για τους συμβούλους, συνεργάτες και οποιαδήποτε άλλα πρόσωπα των οποίων η εργασία είναι λειτουργικά αντίστοιχη με την εργασία που εκτελούν οι εργαζόμενοι στον Όμιλο.

Κώδικας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων & Κοινωνικών Αρχών

Ο Όμιλος ΟΤΕ αναγνωρίζει, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής του δραστηριότητας ως κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών, την ευθύνη του σε σχέση με την τήρηση των διεθνώς αναγνωρισμένων ανθρωπίνων και κοινωνικών δικαιωμάτων. Η επιτυχία μας στηρίζεται στα υψηλά πρότυπα ποιότητας, ακεραιότητας και υπεροχής και στον απόλυτο σεβασμό μας για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Κώδικας Δεοντολογίας Προμηθευτών του Ομίλου ΟΤΕ

Με βάση τις αξίες της Εταιρείας όσον αφορά την επιχειρηματική ηθική και τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, η Εταιρεία απαιτεί την τήρηση, από την πλευρά του Προμηθευτή, των Αρχών που αναφέρονται στον Κώδικα, και οι οποίες επισυνάπτονται στη σύμβαση μεταξύ της Εταιρείας και του Προμηθευτή. Ο Προμηθευτής οφείλει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την εφαρμογή των Αρχών αυτών σε ολόκληρη την αλυσίδα προμήθειας.

Be part of this experience!

CONTACT US